Voor WIHA is het een tweede natuur om voortdurend te zoeken naar verbetering in de dienstverlening, zegt Rob Bongers (commercieel directeur). “Of het nu gaat om het flexibel kunnen regelen van last-minute aanvragen of het in eigen beheer ontwikkelen van slimme technische verbeteringen aan onze machines, we zijn voortdurend op zoek naar hoe we het voor onze klanten nóg beter kunnen doen. Daarom investeren we bijvoorbeeld in een KIWA keurmerk en nemen we onze verantwoordelijkheid als het gaat over hoe ons werk invloed heeft op het milieu.”
Rob: “Wij vinden het belangrijk dat we een actieve rol spelen in het verkleinen van onze eigen CO2 footprint. Dat doen we bijvoorbeeld door met de modernste apparatuur te werken, die steeds vaker is voorzien van elektrische aandrijving. En het kan altijd beter. Onze CO2 footprint kan zeker nog kleiner. Dat is de reden waarom we Cas de Jager, student Bedrijfskunde aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN), hebben gevraagd om als onderdeel van zijn afstudeerstage onderzoek te doen naar de kansen die er voor WIHA liggen om nóg duurzamer te werken.
Cas is in januari gestart met zijn onderzoek en ziet al een concrete actielijst ontstaan. Cas: “Voor mij is het heel leerzaam om binnen dit technisch innovatieve bedrijf mijn onderzoek te doen. En het is me allang duidelijk dat mijn eindverslag straks niet onder in een lade verdwijnt. Want WIHA wil ten opzichte van haar concurrenten ook op dit onderdeel koploper zijn. En met het tempo waarin ze hier verbeteringskansen altijd oppakken gaat dat zeker goed komen!”